Suominen pumppasi SM-kultaa
Rauman Ydinvoiman Olli Suominen ylitti omatkin odotuksensa Lahdessa käydyissä sotilaspenkkipunnerruksen SM-kisoissa. Raumalaisvoimailija punnerteli itsensä 80-90 kilon sarjassa Suomen mestariksi.
– Nyt on ensimmäinen yleisen sarjan Suomen mestaruus saavutettuna, ja se on pirun hieno homma. Tämä tuli vielä vähän sivulajissa, kun maksimivoimahommat ovat päälaji, Suominen iloitsi.
Suominen teki omalla painollaan 44 toistoa, mikä merkitsi selvää parannusta niin miehen omaan kuin Raumankin ennätykseen.
Vuosi sitten Suominen teki SM-lavalla 36 toistoa, ja Raumalla järjestetyissä kisoissa hän pystyi 38 hyväksyttyyn suoritukseen. 40 toiston rajapyykkiä ei kukaan raumalainen ollut aikaisemmin rikkonut.
– Näytti, että 40 toistoa vaaditaan mitaliin, ja mietin, pystynkö siihen. Mutta nyt kulki ihan täydellisesti, sain vedettyä ensimmäisellä hapella 40, ja vielä kerran happea otettuani neljä toistoa lisää, Suominen muisteli.
Olli Suominen pudotti painoaan kisaa varten reilut kuusi kiloa, sillä vaaka pysähtyi Lahdessa lukemaan 79,4 kiloa. Se ei kuitenkaan verottanut tuloskuntoa.
– Painontiputus vei yllättävän vähän voimia. Sekin meinasi kuitenkin lähteä käsistä, kun muija laittoi kaksi vuorokautta ennen kisaa popcorneja ja itsellä oli nälkälakko päällä. Itse veti siinä yhden porkkanan ja meni kiukkuisena nukkumaan. Kai se sitten kasvatti luonnetta, ja pääsi sitä kiukkua purkamaan kisaan, Suominen naurahti.
Suominen oli Rauman ainut edustaja SM-lavalla, sillä Jukka Suistan kisamatka kariutui poskiontelotulehdukseen.
