Heli Valtonen nosti maailmanmestaruus pronssia
Rauman veteraanipenkkipunnertajat osallistuivat menestyksellä MM-kisoihin Tanskassa.
Tuloksekkainta nostamista raumalaisista osoitti Heli Valtonen. Hän kävi tiukan kamppailun sarjansa 84 kg mitaleista sijoittuen 95 kg SE-punnerruksella kolmanneksi ikäluokassa N50, joten kaulaansa ripustettiin pronssimitali. Helin nostovarmuutta kuvastaa onnistuminen kaikissa kolmessa nostossa. Samassa sarjassa Pirkko Inkinen punnersi 67,5 kg ja sijoittui kuudenneksi.
Sinikka Näslund nosti sarjassa alle 63 kg ja ikäluokassa N50 Suomen ennätystuloksellaan 70 kg viidenneksi. Sarjaa ylempänä Maritta Jaurola punnersi SE-tuloksella 77,5 kg neljänneksi. Lisäksi hän oli ikäluokkansa N60 pisteissä laskettuna kolmanneksi paras nostaja maailmassa.
Miesten sarjoissa Ari-Pekka Töllikkö taisteli tiukasti pronssimitalista M40 ikäluokassa, mutta espanjalainen kuittasi viimeisellä nostollaan 127,5 kg kolmannen sijan. AP sijoittui 125 kilon nostolla neljänneksi, mikä ei vastannut miehen odotuksia ja nostokuntoa.
Sarja ylempänä ja ikäluokassa M60 Juha Inkinen kamppaili viimeiseen nostoon asti kolmannesta sijasta mutta amerikkalainen Ivan Zwick nosti toisellaan 120 kg itsensä neljänneksi, kun japanialainen Tadakazu Tsukuda onnistui viimeisellään punnertamaan pronssiin oikeuttavat lukemat 122,5 kg. Inkisen tulos 117,5 kg on sarjan uusi SE.
